BODYSHAPE

De les indeling voor BodyShape is als volgt: Ongeveer 25 minuten Low Impact aerobic (één voet blijft op de grond dus niet springen). Hierna ongeveer 25 minuten spierversterkende oefeningen: vnl. benen, billen en buik evt. m.b.v. dynaband, tubes, dumbell. Tenslotte 10 minuten Cool-down plus rek- en strek-oefeningen.

Algemene kenmerken van BodyShape: Low Impact training met een gemiddelde intensiteit, zonder springen. Nadruk op de combinatie met de spierversterkende oefeningen, rekken en strekken (2e halfuur). Je leert leuke passen op een stevig ritme waarbij conditie, concentratie, coördinatie, spieruithoudingsvermogen en plezier centraal staan. Wanneer de les low-high impact aerobic dan wordt er gesprongen en is de intensiteit hoger. Na deze lessen voel je je weer fit en gezond en energiek.

En wat is dan het resultaat? Het verbetert hart + longen en dus het uithoudingsvermogen. Het stofwisselingsproces wordt versneld en het bevordert vetverbranding. Daarnaast wordt de flexibliteit en lenigheid verbeterd. Ook helpt het bij figuurverbetering. Andere resultaten zijn coördinatie verbetering, verbetering spierkracht en spier-uithoudingsvermogen, sociale contacten en gezelligheid, ontspanning door lichamelijke inspanning en figuurverbetering en ontspanning door lichamelijke inspanning!